Akademia Happy Hakera - W Trakcie

Akademia Happy Hakera

Wiedza i umiejętności komputerowe pomagają w życiu młodszych i starszych. Na naszych zajęciach odkrywamy świat programowania.

Zajęcia komputerowe w formie zabawy.

Programowanie od prostego w ramach gry w Minecraft, po pisanie programów i własnych gier w Pythonie.

Zajęcia prowadzi Michał Chrapiński, który tworzy także programy i scenariusze zajęć, jest twórcą Akademii Happy Hakera, poprzez którą regularnie organizuje zajęcia, pełen energii zaangażowany Instruktor, uwielbiany przez uczniów za swoje wesołe i bezpośrednie podejście.

Uczniów ze szkoły nr 109 przy ul. Przygodnej 2 w Wawrze odbieramy ze świetlicy i odprowadzamy po zajęciach.d

Minecraft – wstęp do programowania – Młodzi Odkrywcy – (5-8 lat)

Zajęcia które są prawdziwą przygodą dla najmłodszych naukowców. Na każdej lekcji, poruszamy różne ciekawe naukowe zagadnienia, uczymy się o nich i próbujemy je odwzorować w świecie Minecrafta. Scenariusz zawiera prawie wszystkie podstawowe dziedziny nauki, od matematyki, przez chemie, biologie, fizykę, aż po astronomię i nowoczesną informatykę. Tak, aby podczas semestru, każdy znalazł coś ulubionego dla siebie. W zadaniach pojawiają się elementy programowania, mające na celu zaznajomienie i nauczenie podstaw kodowania. Wykorzystujemy do tego specjalną modyfikację, która umożliwia zaprogramowanie graficzne, robota wykonującego różne zadania.

Minecraft –  Programuję, bo lubię – Mistrzowie Diamentów – (9-13 lat)

Nauka podstaw programowania w najbardziej przyjemny i przyjazny dla uczniów sposób. Uczestnicy przy użyciu robota programistycznego, wykonują zadania w świecie Minecrafta, rozwijając umiejętność kodowania graficznego. Podczas przygody jaką jest każda lekcja, uczniowie przyswajają podstawowe komendy, pojęcia i wiedzę na temat tego czym jest programowanie. Rozwiązują zagadki logiczne, łamigłówki i uczestniczą w różnych konkurencjach programistycznych. Lekcje przeznaczone są zarówno dla osób, które dopiero zaczęły programować, jak i dla takich które nigdy nie programowały. Każda lekcja osadzona jest w innej tematyce i jest częścią fabuły tworzącej przygodę.

Python – poziom podstawowy (9-13 lat)

Pierwsze kroki w programowaniu tekstowym, przy użyciu języka Python. Zaczynamy od podstaw i próbujemy zachęcić Dzieci do programowania, używamy do tego różnych prostych ćwiczeń związanych z wyświetlaniem i obliczaniem danych. Pomagamy rozpocząć i przechodzić kolejne etapy na platformach edukacyjnych do nauki języków programistycznych: www.codecombat.com oraz www.ozaria.com.

Zaczynamy tu swoją przygodę z programowaniem. Niektórzy nigdy nie programowali, inni znają tylko podstawy. Powinni wiedzieć jak obsługiwać komputer i umieć pisać na klawiaturze.   

 

Python – poziom średniozaawansowany (9-13 lat)

Uczymy się języka Python tworząc od podstaw małe gry platformowe. Na zajęciach panuje wspaniała atmosfera, dzięki której mamy bardzo dobre warunki do tego aby pokazać programowanie od najlepszej strony. Nieodłącznym elementem tworzenia gier jest umiejętność poszukiwania rozwiązań i materiałów które wykorzystamy, dlatego oprócz pisania kodu programistycznego uczymy metod wyszukiwania i pozyskiwania wiedzy z Internetu jak i obsługi różnych przydatnych narzędzi.

Uczestnicy wiedzą czym jest programowanie i posiadają w nim jakieś doświadczenie z poprzednich lub innych zajęć (np. scratch, python w szkole, samouk itd.). Nie powinni mieć problemów z poprawnym pisaniem na klawiaturze i chcą uczyć się programowania.

Pokazujemy jak skutecznie i szybko korzystać z przeglądarek internetowych oraz wydajnie obsługiwać komputer.

Dbamy, aby pierwsze kroki w programowaniu naszych Uczestników, były przyjemnym i ciekawym doświadczeniem, które nie zniechęci ich do kodowania w przyszłości.

Podsumowując, nasze zajecia to nowoczesna informatyka, na której panuje wspaniała atmosfera i edukacja przez dobrą zabawę. Wszystkie narzędzia i aplikacje, z których korzystamy są darmowe, dlatego wedle uznania, uczniowie mogą poprawiać swoje umiejętności ćwicząc w domu.

Przewiń do góry