E-sport – gry strategiczno-ekonomiczne – W Trakcie
W Trakcie

E-sport – gry strategiczno-ekonomiczne

Świat e-sportu wkroczył w nasze życie i często sami nie wiemy, jak ważny jest dla osób z naszych rodzin, bo pasjonują się nim zarówno Dzieci, jak i dorośli. Na zajęciach z e-sportu chcemy pokazać go w „cywilizowany” sposób oraz wesprzeć Rodzica we właściwym wprowadzeniu Dziecka w obszar, z którym prawdobodobnie już się zetknął lub niedługo to nastąpi. Zależy nam na treningach komputerowych łączących poprawę umiejętności korzystania z dostępnego sprzętu i oprogramowania, ale także na kształtowaniu właściwych postaw i pracy z emocjami w grze.

Zajęcia prowadzi Michał Chrapiński, który tworzy także programy i scenariusze zajęć, jest twórcą Akademii Happy Hakera, poprzez którą regularnie organizuje zajęcia, pełen energii zaangażowany Instruktor, uwielbiany przez uczniów za swoje wesołe i bezpośrednie podejście.

Uczniów ze szkoły nr 109 przy ul. Przygodnej 2 w Wawrze odbieramy ze świetlicy i odprowadzamy po zajęciach.

E-sport – gry strategiczno-ekonomiczne – od 8 do 12 lat

RTS (Real Time Strategy) czyli strategia czasu rzeczywistego, to dziś mało popularny rodzaj gry wśród najmłodszych graczy. Przez skomplikowanie tych gier, które opierają się na ekonomii, zarządzaniu surowcami i zasobami, młodzi gracze mają problem z przyswojeniem podstaw i zrozumieniem na czym polega rozgrywka.

Podczas tych zajęć będziemy grali i uczyli się różnych gier strategiczno-ekonomicznych, aby zachęcić uczestników do grania w takie gry. RTS’y rozwijają między innymi umiejętność analitycznego myślenia, planowania i kalkulowania. Uczestnicy będąc w rozgrywce razem, przeciwko sztucznej inteligencji, prowadzącemu zajęcia lub przeciwko samym sobie, mają dodatkową ogromną motywację, aby dać z siebie wszystko.

Na tych zajęciach nauczymy się również przegrywać, wyciągać wnioski i panować nad emocjami, przed, w trakcie i po rozgrywce. Element zachowania, szacunek i kultura podczas konkurowania umysłowego z innymi ludźmi, jest dla nas istotną częścią zajęć.

Przykładowe gry RTS: ICBM, StarCraft II, Supreme Commander, Stellaris

E-sport – gry strategiczno-ekonomiczne – od 10 do 15 lat

Dzieci obserwują od kilku lat zawody dla najlepszych graczy na świecie na wielkich arenach, za wielkie pieniądze, a sami uczestnicy są gwiazdami. Wyobrażają sobie siebie w tej roli i myślą że samo granie w daną grę przyniesie im taki sukces. Nie chcemy ich kierować w tą stronę, aby stali się zawodowymi graczami. Zależy nam na tym, aby zrozumieli jak osiągać najlepsze wyniki (póki co przy swojej ulubionej grze) i zrozumieli, że mogą osiągać sukcesy w różnych dziedzinach życia, a fascynacja daną grą to moment przejściowy.

Pokazujemy jak efektywnie trenować, żeby osiągać najlepsze wyniki, jak motywować się i utrzymać skupienie na wysokim poziomie. Podczas spotkań korzystamy z różnych dodatków i aplikacji mierzących szybkość reakcji i postępy w treningach. Tak jak w innych dziedzinach, jakość treningu, nie jego czas jest najistotniejszym czynnikiem.

Pracujemy także z uczestnikami nad zachowaniem w drużynie i w Internecie. Kultura i nauka radzenia sobie z emocjami, są tutaj równie ważne jak postępy w treningu.

Na zajęciach gramy w trybie „low violence” czyli trybie niskiej przemocy, to tryb stworzony w grze dla Dzieci, który ogranicza przemoc np. poprzez brak krwi czy animacje pokonanego, który poddaje się i podnosi ręcę do góry, zamiast padać na ziemie jak zastrzelony.

Przewiń do góry