Trening myślenia twórczego

Katarzyna Podgórska prowadzi zajęcia z Matematyki multisensorycznej MatSensorki, Matematyki z pomysłem, Trening myślenia twórczego, Pozytywną dyscyplinę dla rodziców (od stycznia 2025 r.).

Pedagog kreatywności i terapeuta pedagogiczny. Katarzyna ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej i obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Jej zawodowe zainteresowania skupiają się na dzieciach zdolnych oraz tych z trudnościami w nauce matematyki. Katarzyna kieruje się zasadą nauki przez zabawę, angażując uczestników w kreatywne i multisensoryczne metody. Jej obszarem zainteresowań jest także sensoryka, którą chętnie włącza w elementy wszystkich zajęć. Ukończyła szkolenia z Dziecięcej Matematyki oraz Matematyki Multisensorycznej. Jest także Trenerką 1 stopnia Sensoplastyki oraz Treningu Kreatywnego Wczesnego Rozwoju i Smyko-multisensoryki. Prywatnie Katarzyna to żona i mama, która z pasją fotografuje i lubi spędzać czas na rowerze. Z jej zaangażowaniem oraz wiedzą każde spotkanie staje się nie tylko edukacyjną podróżą, ale również radosnym doświadczeniem.

Na dole znajdą Państwo formularz zapisu.

 

Kolaż zdjęć z zajęć Kasi z różnymi grupami wiekowymi

TRENING MYŚLENIA TWÓRCZEGO 5-10 lat Trening Myślenia twórczego to zajęcia dla dzieci 5-10lat, które polegają na zastanawianiu się co by było gdyby i robieniu czegoś z niczego. Oparte są na aktywności słownej, ruchowej, plastycznej, muzycznej. Zajęcia rozwijają twórcze myślenie, kreatywność i umiejętności społeczne, wspierają także rozwój ogólny, motorykę małą i dużą. Zajęcia prowadzone w oparciu o Pedagogikę twórczości Krzysztofa J. Szmidta, Trening twórczości Edwarda Nęcki, Metodę i wyobraźnię. Przykładowe działania: – pisanie książki, – konstruowanie gry planszowej, – tworzenie instrumentów i układanie piosenek itp. – projektowanie kości opowieści i granie w układanie historyjek – robienie domków z pudełek po zapałkach i układanie historii o bohaterach z tych domków – tworzenie mapy myśli i malowanie wymarzone świata – turniej opowieści i zagadek: co by było gdyby? – tworzenie labiryntów z Lego – tworzenie makiety miasta idealnego i rozmowy o tym, czy takie miasto jest możliwe do istnienia – wymyślanie wynalazków – tworzenie kartoniaków i ich światów Zajęcia przede wszystkim rozwijają myślenie, uczą „wymyślania”, pobudzają do krytycznego myślenia, prace plastyczne mają być jedynie inspiracją do głębszych przemyśleń oraz pewnego rodzaju pozytywnym uprzedmiotowieniem myśli. W każdym ćwiczeniu dziecko uczestniczy dobrowolnie, ma prawo do zmęczenia i odmowy wykonania zadania. Jednocześnie celem zajęć jest to, aby dziecko doświadczyło sukcesu z pracy podjętej nad realizacją własnego pomysłu. Zajęcia prowadzone w charakterze innowacyjnego podejścia STEAM.
Formularz rejestracji
Przewiń na górę