Akademia Młodego Hakera – W Trakcie
W Trakcie

Akademia Młodego Hakera

Wiedza i umiejętności komputerowe pomagają w życiu młodszych i starszych. Na naszych zajęciach odkrywamy świat programowania.

Zajęcia komputerowe w formie zabawy. Programowanie od prostego w ramach gry w Minecraft po pisanie programów i własnych gier w Pythonie.

Zajęcia prowadzi Michał Chrapiński – Współtwórca Akademii Młodego Hakera, poprzez którą od 2014 roku, regularnie organizuje zajęcia, pełen energii zaangażowany Instruktor, uwielbiany przez uczniów za swoje wesołe i bezpośrednie podejście.

Uczniów ze szkoły nr 109 przy ul. Przygodnej 2 w Wawrze odbieramy ze świetlicy i odprowadzamy po zajęciach.d

Minecraft – Drużyna Młodych Naukowców – od 6 do 9 lat

Zajęcia które są prawdziwą przygodą dla najmłodszych naukowców. Na każdej lekcji, poruszamy różne ciekawe naukowe zagadnienia, uczymy się o nich i próbujemy je odwzorować w świecie Minecrafta. Scenariusz zawiera prawie wszystkie podstawowe dziedziny nauki, od matematyki, przez chemie, biologie, fizykę, aż po astronomie i nowoczesną informatykę. Tak, aby podczas semestru, każdy znalazł coś ulubionego dla siebie. W zadaniach pojawiają się elementy programowania, mające na celu zaznajomienie i nauczenie podstaw kodowania. Wykorzystujemy do tego specjalną modyfikację, która umożliwia zaprogramowanie graficzne, robota wykonującego różne zadania.

Minecraft – Drużyna Młodych Hakerów – od 9 do 12 lat

Nauka podstaw programowania w najbardziej przyjemny i przyjazny dla uczniów sposób. Uczestnicy przy użyciu robota programistycznego, wykonują zadania w świecie Minecrafta, rozwijając umiejętność kodowania graficznego. Podczas przygody jaką jest każda lekcja, uczniowie przyswajają podstawowe komendy, pojęcia i wiedzę na temat tego czym jest programowanie. Rozwiązują zagadki logiczne, łamigłówki i uczestniczą w różnych konkurencjach programistycznych. Lekcje przeznaczone są zarówno dla osób które dopiero zaczęły programować, jak dla takich które nigdy nie programowały. Każda lekcja osadzona jest w innej tematyce i jest częścią fabuły tworzącej przygodę.

Python – programowanie tekstowe (10-13 lat)

Wyjątkowe zajęcia, które łączą w sobie programowanie tekstowe w popularnym języku Python oraz ulubione przez programistów gry strategiczno-ekonomiczne. W tym roku oprócz podstawowego Pythona w najnowszej wersji, będziemy korzystać z PyCharm oraz CodeCombat co ułatwi i umili naukę kodowania. Każdą lekcje zaczynamy od partyjki w StarCraft2, który jest najbardziej skomplikowaną grą e-sportową. Rozgrywka polega na osiągnięciu przewagi ekonomicznej nad przeciwnikiem oraz zastosowaniu strategii, która pozwoli go pokonać. Partyjka trwa od 10 do 30 minut i ma za zadanie pobudzić uczniów do szybkiego myślenia, zarazić pasją do gier strategiczno-ekonomicznych oraz pozytywnie nastawić do końca zajęć. Drugą część lekcji przeznaczamy na kodowanie w Python, ale uczymy się też innych narzędzi, których znajomość może być przydatna przy tworzeniu gier i aplikacji.

Pokazujemy jak skutecznie i szybko korzystać z przeglądarek internetowych oraz wydajnie obsługiwać komputer.

Dbamy, aby pierwsze kroki w programowaniu naszych Uczestników, były przyjemnym i ciekawym doświadczeniem, które nie zniechęci ich do kodowania w przyszłości.

Podsumowując, nasze lekcje to nowoczesna informatyka, na której panuje wspaniała atmosfera i edukacja przez dobrą zabawę. Wszystkie narzędzia i aplikacje, z których korzystamy są darmowe, dlatego wedle uznania, uczniowie mogą poprawiać swoje umiejętności ćwicząc w domu.

Przewiń do góry